Aplikacijos monetizavimas: auksinė gysla kūrėjui

mobiliuju aplikaciju monetizavimas kurejams
Daugelis mobiliųjų aplikacijų neneša pelno, nors, daugelis iš jų ir nesukurtos pelno generavimui, o greičiau skirtos vieno ar kito prekės ženklo atpažinimo didinimui, produktų populiarinimui ar tiesiog pramogai. Kūrėjai, kurie to nesupranta, gali taip ir nesulaukti pelno.

Amžinas kūrėjus kankinantis klausimas – kaip užsidirbti iš savo aplikacijos. Vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra. Monetizavimo rinka keičiasi nuolat mainantis mobiliųjų aplikacijų kūrimo rinkai. Prieš susimąstydamas apie monetizavimą, kūrėjas turi suprasti, koks pelno gavimo būdas jam tinkamiausias. Kaip žinia, monetizavimo strategijos visiškai skirtingos, o idealaus recepto, tinkančio visiems, tiesiog nėra.

Monetizavimas, šiuo atveju, glaudžiai susijęs su aplikacijos modeliu. Daugelis kūrėjų teikia pirmenybę freemium modeliui. Pelnas iš tokių aplikacijų šiuo metu auga 211%, o pelnas iš reklamų jose – 56%. Nemokamas modelis reklamuoja pirkėjui tai, kaip jam bus gerai, įsigijus mokamą modelį. Pvz., vartotojas parsisiunčia nemokamą, demonstracinę žaidimo versiją, ir naudojasi ja iki momento, kai iškyla dirbtinai sukurtos kliūtys, tarkim, galimybė tobulinti žaidimo personažą tik iki tam tikro lygio. Kūrėjas pasiūlo panaikinti tokius apribojimus t. y. vartotojui siūloma įsigyti Premium versiją, kuri, be abejo, yra mokama.

Freemium modeliai taip pat siūlo pilnas aplikacijos versijas, tačiau su tam tikrais apribojimais, kuriuos galima panaikinti, įsigijus Premium versiją. Šis modelis tinka kai kurių žaidimų ir naujienose besispecializuojančioms aplikacijoms. Tikslinė auditorija – ištikimi vartotojai, pasiryžę mokėti pinigus už papildomas funkcijas. Todėl, kurdami žaidimus, turite būti įsitikinę, kad atsipirks laikas ir pinigai, kuriuos išleisite aplikacijos kūrimui, reklamai ir t. t.

Freemium modelio sėkmės istorija gali pasigirti tokie išmaniesiems įrenginiams skirtų žaidimų gigantai, kaip Angry Birds, Angry Birds Space HD ar neseniai išpopuliarėjęs Pokemon Go. Šiuos žaidimus siunčiasi milijardai vartotojų.

Šiandien neužtenka tiesiog įkainoti savo aplikaciją ir laukti, kol auditorija pradės nešti pelną. Todėl kūrėjams tenka skatinti vartotojus naudotis mokamomis paslaugomis. Tokie monetizavimo skatinimo būdai yra:

  • Akcijos ir nuolaidos;
  • Papildomas aplikacijos darbo paspartinimas ar galios stiprinimas ir pan.;
  • Socialinės galimybės;
  • Laikini įvykiai (limited time events);
  • Turinys;
  • Dekoratyviniai puošybos elementai.

Taigi monetizuoti aplikaciją dažnai padeda vartotojų viliojimas papildomomis funkcijomis, gražesniu aplikacijos dizainu, galimybe gauti tam tikrus patobulinimus (jei tai žaidimas, kurio tikslas – nugalėti lenktynes, vienas tokių patobulinimų gali būti galimybė įsigyti galingesnį automobilį). Taigi naudokitės aprašytomis monetizavimo priemonėmis ir Jūsų aplikacija neš pelną.